Közel százezer néző volt kíváncsi az első (és reményeink szerint nem utolsó) magyar WTCC futamokra a Hungaroringen.
Az ingyenes belépési lehetőség, a jó idő, és természetesen Michelisz Norbi lehetséges jó szereplésének ígérete sokakat kivitt a mogyoródi lelátókra.
Az első futamot az 5. helyről kezdte Norbi, és parádés rajttal, a belső íven autózva feljött a 2. helyre a chevys Alain Menu mögé, amit a futam végéig meg is tartott!
Norbinak ugyan voltak szoros körei az élen álló Menuvel, de a végén a svájcit intették le elsőnek.
A 2. futamot állórajttal, a 6. helyről kezdte Norbi, és valljuk be, talán kissé forrófejűen viselkedett, ugyanis az első kanyarban sikerült nagy dérrel-dúrral belecsúszni egy kis autódarálásba, aminek következtében a BMW-t elég rendesen leamortizálta.
A futam elején azonban leszakadt az ég, így a versenyt leállították, és a továbbiakban esős futamként indították újra.
Norbi szerelői a szakadó esőben próbálták helyrehozni a leamortizált vasat, és szerencsére az új rajtig sikerült néhány méternyi szigszalaggal és az egyik (elvileg) konkurens csapat szerelőitől kölcsönkapott alkatrészekkel harcképessé varázsolni az autót.
A rendkívül bájosra összetákolt autót ITT lehet megtekinteni! :o)
Norbi a boxutcából lódult a mezőny után, és 19-re lapot húzott, ugyanis a még eléggé nedves aszfaltra slick-gumikkal ment ki.
Ez egy elég merész húzás volt, és ha még 5 körrel hosszabb lett volna a verseny, akkor talán még pontokat is rabolhatott volna, így viszont be kellett érnünk egy 15. hellyel, és a futamban elért leggyorsabb kör dicsőségével.
Reméljük, hogy az élvezetes versenyt és a lelkes hazai szurkolókat látva az FIA jövőre már alapból beveszi a magyar futamot a versenynaptárba, mert azt mindenki láthatta ezen a hétvégén, hogy a WTCC erre a pályára való.
Itt lehet megtekinteni egy kis összefoglalót a versenyről: